Drukke Tijden - Reisverslag uit Montverde, Verenigde Staten van Tom Faber - WaarBenJij.nu Drukke Tijden - Reisverslag uit Montverde, Verenigde Staten van Tom Faber - WaarBenJij.nu

Drukke Tijden

Door: Tom

Blijf op de hoogte en volg Tom

28 April 2008 | Verenigde Staten, Montverde

Na zaterdagnacht tussen 20:00 en 4:00 uur in Disney vertoefd te hebben met gigantisch veel andere Seniors en Juniors in Florida, breekt nu een vrij belangrijke week aan voor me. Donderdag tot en met zaterdag zijn er namelijk drie voorstellingen van onze musical: “Curtain Up”. Dit is een review van vele bekende musicalliedjes. Om de show niet chaotisch te laten worden worden er iedere keer korte acteerscenes gespeeld. Hierin komt een karakter steeds terug. Dat is een Nerd die gigantisch veel over theater weet en eigenlijk iedere keer zijn medespeler wegjaagt. Aan mij de eer die Nerd te vertolken.

Het dieptepunt van de show gaat plaatsvinden als ik iemand met mijn zoetgevooisde stem weg moet jagen. Ik zing het begin van “All is Jazz”, uit de musical Chicago. ( om een idee te krijgen: http://youtube.com/watch?v=ib1pRo4lDJU). Nou weet iedereen die mijn stem of ritmegevoel ooit in levende lijve mee heeft mogen maken dat dit geen goed idee is. Ik verwacht dat mensen op zoek gaan naar de dichtsbijzijnde nooduitgang. Ik heb nog tot donderdag om met behulp van een zangleraar het enigszins acceptabel te laten klinken.

Behalve dat ik druk bezig ben met hele lappen tekst voor de musical uit mijn hoofd te leren, komt ook mijn educatief belangrijkste toetsmoment er met rappe schreden aan. Maandag 5 mei is de datum van mijn AP examen Frans. Een Advanced Placement examen is een examen op universitair niveau dat op een high school afgenomen kan worden, zodat een student vrijstelling krijgt van dat vak op de universiteit. Het examen Frans dat op mij te wachten staat is zonder twijfel moeilijker en gedetailleerder dan ieder VWO-examen wat ik vorig jaar in mei deed. Mijn doel is het examen te halen, dan ben ik al tevreden.

Deze week is dus gigantisch druk volgepland en dat maakt mijn issue met tijd nog concreter dan het al was. Daar waar ik zou willen de weinige tijd die ik hier heb alleen maar naar mijn eigen wensen in te vullen, ben ik gedwongen mijn tijd te spenderen aan op het oog nutteloze zaken. School is een van die dingen. Ik kan me er niet meer toe aanzetten om mijn cijfers hoog te houden. Dit is absoluut deja-vu gevoel. Vorig jaar met mijn Centraal Examens had ik exact hetzelfde. Nu ben ik bang echter dat mijn algemene ontwikkeling me niet kan helpen. Oftewel, ik zal de komende dagen hard aan het werk moeten.

Op dit moment ben ik op zoek naar de ideale balans tussen het leren van mijn tekst; het voorbereiden van mijn Frans en wel besteden van mijn vrije tijd. Tijd lijkt altijd een probleem te zijn. Tijd vereist keuzes en die keuzes nemen weer tijd in beslag, dus in feite zijn wij tijd. Alles is tijd. Tijd is relatief en ook absoluut. Tegen de tijd dat je doorhebt wat tijd precies is, ben je ook alweer een hele tijd verder. Ok, zoals jullie doorhebben nu denk ik, zit tijd me dus echt dwars. Het enige dat ik absoluut zeker weet over mijn tijd, is dat ik wil dat mijn tijd geweldig is.

P.S Mijn gala komt steeds dichterbij! :)

  • 28 April 2008 - 18:09

    Brian:

    heey tom,
    nieuw talent ja:D.. haha.. de nieuwe ron link:P.. dat laatste zeg je wel mooi.. over dat tijd gedoe.. ent klopt wel..
    succes met het leren en de vele keuzes!

    groeten brian,

  • 28 April 2008 - 20:52

    Mini Eshuis:

    Tom, filosoofje in de dop!!
    Ik wens je veel succes met je AP examen voor Frans en de musical!!
    Keep it cool!!
    GRoeten

  • 28 April 2008 - 21:42

    Daan:

    Tom!

    Nieuwe musicalster!
    Zeg me alsjeblieft dat dit wordt opgenomen, want dit MOET ik zien :D

    spreekje held!
    succes!

  • 28 April 2008 - 22:01

    Moatie:

    Hehehe, dat deja-vu gevoel :P...goh, dat ken ik zelf ook ergens van ja (A)!

    Achjaah Tom, nog even door de zure appel heen bijten, mooi musicalletje neerzetten, losgaan op je gala én daarna kun je weer mooi gebruik maken van de fundamentele vrijheden der Nederlandse rechtsstaat, oftewel bier drinken :P!

    Veel succes de komende tijd!

    Groningsch Groet!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigde Staten, Montverde

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

05 Juni 2008

Home is where your heart is

23 Mei 2008

Wiet en Nerds

13 Mei 2008

Gala en AP’s!

04 Mei 2008

Een nieuwe passie!

28 April 2008

Drukke Tijden
Tom

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 418
Totaal aantal bezoekers 62988

Voorgaande reizen:

18 Augustus 2007 - 04 Juni 2008

Mijn eerste reis

Landen bezocht: