Gala en AP’s! - Reisverslag uit Montverde, Verenigde Staten van Tom Faber - WaarBenJij.nu Gala en AP’s! - Reisverslag uit Montverde, Verenigde Staten van Tom Faber - WaarBenJij.nu

Gala en AP’s!

Door: Tom

Blijf op de hoogte en volg Tom

13 Mei 2008 | Verenigde Staten, Montverde

Afgelopen zaterdag heb ik mijn Senior Prom gehad! Amirah droeg een prachtige donkergroene jurk en ikzelf was gekleed in het roze. Hiermee waren wij de enige dates die niet een enigszins gelijkende kleur hadden gekozen. Dit vond ik wel tof eigenlijk. Iedereen zag er trouwens echt prachtig uit. De meisjes waren oogverblindend knap in de meest schitterende jurken en alle jongens droegen een fraaie smoking met das dan wel strik.

Het feest zelfwas vrij kleinschalig, aangezien de Koreaanse gemeenschap van Montverde had besloten het gala te boycotten. Dit zorgde voor aanzienlijk minder mensen. Tam, mijn roommate, was ook niet van de partij. Hoewel hij niet Koreaans is, zag hij het ook niet echt zitten. Tam is een goede jongen, achttien jaar inmiddels, maar hij heeft af en toe wat maffe trekjes. Zo is zijn nieuwste vriendin een lief Vietnamees meisje van dertien jaar dat net twee voortandjes gekregen heeft. Toen ik hem erop aansprak dat ze misschien iets te jong was voor hem was Tam kort en krachtig:
“Ies ok Tom, Ies ok, I will not fuck her, Ies ok”.

Dit beantwoordde niet geheel mijn vraag, maar ik heb hem daarna maar met rust gelaten. Ze was te jong om uitgenodigd te worden voor het gala aangezien ze in klas zeven zit. Een andere bijkomstigheid van deze relatie is dat ik iedere avond een roommate heb die op zijn minst een half uur met zijn tortelduifje aan de telefoon is. Nu weet ik niet of iemand van jullie al eens mensen Vietnamees heeft horen praten, vandaar deze bondige beschrijving. Het geluid is vergelijkbaar met dat van een xylofoon gemengd met de oerkreet van een walvis. Tegelijkertijd denk je te bevinden midden in een drukke bar, omdat het volume dat van jouw hardste luidsprekers overtreft. Het geluid ontstaat enkel door een beweging van de keel wat geassocieerd kan worden met dat van een zeehond in nood. Al met al moet ik steeds meer de neiging onderdrukken om Tam’s telefoon door de plee te spoelen.

Terug naar het gala. De avond begon met een net diner en daarna heb ik me de hele avond ongeveer op de dansvloer bevonden. Daar zal ik ook kort in zijn. In vergelijking met de Zuid-Amerikaanse en Afrikaanse heupen, laten mijn Nederlandse heupen mij op enkele beslissende momenten in de steek. Desondanks liep ik de hele avond met een geweldig blijhoofd rond. Ik heb me echt heel erg goed vermaakt!

Het gala was een leuk tussendoortje voor mijn vrij drukke schoolleven hier. Zoals ik in mijn vorige blog al hoopte, is mijn AP Frans me goed afgegaan. Ik ben ervan overtuigd dat ik minstens een 3 uit 5 heb, met kansen op een 4 of een 5. Het examen viel me heel erg mee. Echter, vorige week maandag hoorde ik dat ik deze donderdag nog een AP moet nemen: AP Macroeconomics. Ooit heb ik de school verteld dat ik dat ik dat via internet zou gaan volgen, helaas, is dat er nooit helemaal van gekomen. Ik zie wel wat dat wordt!

Wisten jullie trouwens dat Vietnam nog altijd een eenpartijsysteem heeft? Ik wist dat echt niet. Mijn kamergenoot is dus een rasechte communist. Ik heb een nieuw doel. Een foto met Tam, in rode polo’s, met een hamer en een sikkel.

P.S. Foto’s gala wederom op http://tommiejf.hyves.nl

  • 14 Mei 2008 - 12:15

    Ria Offenberg:

    Hallo Tom,
    Ik wil even reageren om je te laten weten dat we je verhalen met plezier lezen. Ik zal ze missen als je straks terug bent in Nederland. Veel succes met je examens!
    Groet Ria

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigde Staten, Montverde

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

05 Juni 2008

Home is where your heart is

23 Mei 2008

Wiet en Nerds

13 Mei 2008

Gala en AP’s!

04 Mei 2008

Een nieuwe passie!

28 April 2008

Drukke Tijden
Tom

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 490
Totaal aantal bezoekers 62981

Voorgaande reizen:

18 Augustus 2007 - 04 Juni 2008

Mijn eerste reis

Landen bezocht: