Wiet en Nerds - Reisverslag uit Washington, D. C., Verenigde Staten van Tom Faber - WaarBenJij.nu Wiet en Nerds - Reisverslag uit Washington, D. C., Verenigde Staten van Tom Faber - WaarBenJij.nu

Wiet en Nerds

Door: Tom

Blijf op de hoogte en volg Tom

23 Mei 2008 | Verenigde Staten, Washington, D. C.

Godzamme zeg! Ik heb de meest belachelijke en emotionele tijd hier meegemaakt sinds mijn laatste blog. Wat er hier nu allemaal gebeurt, is met geen pen meer te beschrijven. Om met de deur in huis te vallen: in de afgelopen vier dagen zijn 10 jongens van school gestuurd, waaronder echte vrienden van me. De school had voor allen dezelfde reden: wiet. Sinds enkele maanden zijn die jongens zo arrogant geworden dat ze gingen blowen in hun kamers in de dorm en ze hebben daarbij teveel mensen in vertrouwen genomen. Ik wist er de hele tijd vanaf, ben gevraagd om mee te blowen, maar heb vanzelfsprekend die jongens niet verlinkt.

Vandaag was de allerlaatste schooldag voor de Seniors. Het was de laatste dag waarop ze uren konden krijgen of in de problemen konden komen. Vijf hebben het weten te presteren in hun allerlaatste dagen middelbare school van school gestuurd te worden en dus geen diploma te ontvangen. Misschien zijn ze het wel niet waard dan een diploma te ontvangen, ik weet het in ieder geval niet meer. Dit is gewoon pure domheid. Echt, ik houd van al die jongens. Ze zijn grappig en eerlijk en doen geen vlieg kwaad. Ze roken alleen af en toe een jointje. Nou, ik ben Nederlands, dus ik vind dat daar niets mis mee is natuurlijk. Ik rook het zelf niet, maar dat is mijn keus. Enkele malen heb ik ze gewaarschuwd voor de risico’s. De ingeving van school om urinetesten te gebruiken om wietgebruik te controleren heeft ze de das om gedaan. Ik mis ze nu al.

Het grootste probleem voor mij is dat ik nu niet op school ben om afscheid te nemen van enkele van deze jongens. Ik zit namelijk in Chicago. Met het Academic Team. De Nationale Kampioenschappen van Amerika! Vanuit het hele land zijn dus vliegtuigen vol nerds naar twee hotels in Chicago gevlogen en ik beman nu een van die hotels. Ik moet zeggen dat ik dit echt nog nooit heb meegemaakt. Ik beoordeel mensen niet op hoe ze eruitzien, want ik heb zelf een behoorlijk groot hoofd. Vandaag ben ik hierheen gevlogen en heb ik wat oefenrondes gehad. Die hebben we allemaal glansrijk verloren, dus ik heb niet echt veel vertrouwen in morgen.

Mijn nieuwe doel is dan ook zoveel mogelijk foto’s maken van alle mafkezen hier. Ik heb al een jongen gezien die weigert een viking helm van zijn hoofd te zetten en een grote tijger op zijn T-shirt heeft. Het stikt hier verder van de Aziaten en mensen uit India. Mensen hebben paarse teamshirts en spelen ongegeneerd StarWars Games de hele tijd. Ze dragen brillen die zo groot zijn dat ik ermee kan gewichtheffen en er daadwerkelijk sterker van kan worden. Alle clichés over nerds zijn waar hier. (Voor de zoveelste keer mijn hyves voor de foto’s, meer volgen!: http://tommiejf.hyves.nl )

Het klinkt waarschijnlijk volstrekt belachelijk, dat willekeurig foto’s nemen van mafkezen, maar op dit moment heb ik die afleiding nodig. Het feit dat al die jongens nu van school gestuurd worden, doet me meer dan ooit realiseren dat mijn afscheid ook dichterbij gaat komen. Deze gedwongen goodbyes zijn verschrikkelijk; ik wil er niet aandenken hoe dat straks op de derde van juni gaat zijn.

Gelukkig weet ik dat er in Nederland mensen zijn die me er weer bovenop gaan helpen. :)

  • 24 Mei 2008 - 07:43

    Brian:

    heey tom,
    aah man, das wel balen dan. dat je die jongens nu zo ineens moet missen, zie je die nog dan voor je aan de terugreis begint, of kwamen die ook van verder dan montverde en omstreken?
    ik hoop dat je nog een plezierige tijd tegemoet gaat, ook al wordt het misschien moeilijk, en dan zien we je begin juni weer in de gemeente!

    groet brian

  • 26 Mei 2008 - 11:54

    Mini:

    Tom
    Ja ja dat zijn nog eens andere maatregelen dan in Nederland.
    Ik snap dat het er bij je inhakt.Even zo goed, geniet de laatste dagen nog !!
    Groeten Mini EShuis

  • 31 Mei 2008 - 01:18

    Wim En Lydia:

    Hey Tom, zitten we eindelijk bij je in de buurt (Orlando), zit jij in Chicago!!! ;-) Geintje, zo te lezen zien we je binnenkort wel weer in ons dorp. Weet je al wat je hierna gaat doen?

    S6 nog verder, Cyou
    Wim en Lydia Slettenhaar

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigde Staten, Washington, D. C.

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

05 Juni 2008

Home is where your heart is

23 Mei 2008

Wiet en Nerds

13 Mei 2008

Gala en AP’s!

04 Mei 2008

Een nieuwe passie!

28 April 2008

Drukke Tijden
Tom

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 416
Totaal aantal bezoekers 62980

Voorgaande reizen:

18 Augustus 2007 - 04 Juni 2008

Mijn eerste reis

Landen bezocht: