Een nieuwe passie! - Reisverslag uit Montverde, Verenigde Staten van Tom Faber - WaarBenJij.nu Een nieuwe passie! - Reisverslag uit Montverde, Verenigde Staten van Tom Faber - WaarBenJij.nu

Een nieuwe passie!

Door: Tom

Blijf op de hoogte en volg Tom

04 Mei 2008 | Verenigde Staten, Montverde

Ongeveer anderhalf uur geleden eindigde de derde avond “Curtain Up” met een luid applaus van het publiek. Evenals de eerste twee avonden verliep deze avond vrijwel vlekkeloos en genoot het publiek van de show. De hele cast, waaronder ondergetekende als hoofdrolspeler werd overladen met complimenten. Ik heb besloten maar geen blog in de vorm van een recensie te gaan schrijven, aangezien ik daarvoor iets te betrokken was bij het spektakel en mijn kijk daarop onmogelijk objectief kan zijn.

Wat ik wel kan zeggen is dat ik na deze drie avonden helemaal overtuigd ben. Ik moet iets met acteren gaan doen. Ik vind het zo geweldig leuk om een karakter neer te zetten dat volstrekt anders is dan mezelf en daar zo in te groeien dat ik met dat karakter urenlang kan improviseren, zonder ook maar een klein beetje Tom Faber laat zien. Ik denk dat een direct gevolg van het feit dat ik zo enthousiast en zo volledig in karakter ben is dat ik de hemel in geprezen word hier. Meerdere mensen hebben me aangeraden een Acting als een major te kiezen. Ik kreeg onbegrijpelijke blikken toen ik uitlegde dat ik eigenlijk wel iets in het internationale bedrijfsleven wilde doen.

Gelukkig ben ik niet achterlijk en weet ik dat ik in Amerika ben; het land bij uitstek van het te snel oordelen in superlatieven en realiseer ik me dat ik geen toekomstige Broadway- of Hollywoodster ben. Ik heb een te groot hoofd.

Laat ik even kort uitleggen wat mijn rol precies was in de musical. Ik was een toeschouwer net als alle toeschouwers, alleen had ik mijn eigen speciale verhoogde box met twee stoelen vlakbij het podium. Wanneer er wat dingen verbouwd moesten worden op het podium kreeg ik een spotlight op me en vertelde ik wat over de aankomende nummers. Ik deed dit in conversatie met iedere keer een andere karakter tot dat die een excuus vond om te vertrekken. Tot de laatste scene waarin een meisje meer weet dan ik en ik woedend en tierend vertrek, omdat ik niet meer de nerd ben die het meeste weet. Direct daarna ga ik naar het podium om in het laatste nummer te dansen. Daar verdiende ik mijn grootste compliment:
“Tom, you looked like mr. Bean up there. Except that he dances better.”

Ik kan nog uren verhalen over mijn drie kwartier improvisatie die ik iedere avond had met het publiek,maar ik stop hier, zodat ik iets minder zelf-ingenomen lijk. Het is echter niet daarom dat ik dit verhaal typ, ik schrijf dit, omdat ik zo geweldig blij en gelukkig was toen ik voor een groep van 300 man stond te improviseren. Ik denk niet dat dit te begrijpen valt als je niet zelf dat genoegen hebt gehad om voor zoveel mensen te staan en al hun aandacht af weet te dwingen. Geloof me, het gevoel van driehonderd paar ogen die allemaal strak gefocust zijn op jou, dat geeft een geweldige, enorme kick.:)

Dit levert dus weer een dilemma op. Wat moet ik nu in godsnaam gaan worden later? Leraar, Politicus, een poging wagen in de acteer/presentatie-scene, het bedrijfsleven in, Schrijver, Columnist of een werkloze levensgenieter?

Ik wil niet dat dit jaar ooit voorbij gaat. Iedere dag raak ik meer gehecht aan de mensen om heen en ontdek ik nieuwe passies in mezelf. Het leven is geweldig hier.

P.S Maandag mijn AP Frans. Ik heb er een klein beetje meer vertrouwen in en denk dat ik in principe genoeg voorbereid ben om dat examen succesvol te volbrengen. Wish me Luck!

P.S 2 http://tommiejf.hyves.nl = de foto's van het theater en mijn verschrikkelijke outfit!

  • 04 Mei 2008 - 08:23

    Brian:

    heey tom!

    leuk te horen dat die voorstellingen naar je zin gaan:D.. maarja.. het is wel net wat je zegt. als je dit ook leuk vind, word het weer kieze..
    ik hoop dat je een goede keus kan maken, en zal morgen voor je duimen:P.. al zou de tijd geheel niet kloppen bij die daar bij jou:P..
    maar goed.. succes!

    brian

  • 04 Mei 2008 - 10:03

    Daan:

    Tom!

    Ontzettende held dat je bent! Succes met je Frans morgen, ik zal voor je duimen. En echt heel grappig om te zien dat jij het zo geweldig vindt om op het podium te staan. Ik ken het gevoel. Welke keuze je ook maakt wat je gaat doen. Je bent sowieso te slim om daarin te floppen, dus wees gerust :)

  • 06 Mei 2008 - 15:17

    Tessa:

    Tom!

    Acteren ja? Je hebt inderdaad een vrij groot hoofd.. :P
    Nee grapje hoor:)
    Ik zie je er al staan.
    Je toets heb je nu al gehad he? Ging vast wel oke.

    Veel plezier nog!

    Liefs!

  • 07 Mei 2008 - 11:44

    Mini:

    Hello Tom

    Goh wat heerlijk dat je anderen zolaat mee genieten!! En wat je moet worden?
    Ja ... misschien ben je al wat, en een "Loejes's wijsheid is "Blijf jezelf"
    Luister naar je eigen gevoel, de kick van de voorstelling is natuurlijk heerlijk maar maak jezelf niet afhankelijk van het applaus/de goedkeuring van anderen.
    Op het moment dat het applaus verstomd ben je weer op jezelf aangewezen.
    Nou zomaar weer wat filosofietjes vanuit een prachtig Twente, waar de zon al dagenlang zijn best doet en het frisse groen ons in de meivakantie toestraalt!!
    Geniet van het laatste stukje.
    Ook in je nieuwe leven in Holland zul je met je eigen enthousiasme weer nieuwe bronnen/mensen vol enthousiasme weten te vinden.
    Hoe is je AP Frans gegaan?

    Liefs Mini

  • 14 Mei 2008 - 22:59

    Michel:

    Hé Tom,

    Uiteraard geeft acteren voor 300 mensen je een geweldige kick!!! Dat is echt heerlijk.

    Zal eens de wijze man uithangen:
    kies voor de dingen die je passie hebben. Het is heerlijk om dat te doen wat je leuk vindt, en bovendien: dat wat je leuk vindt kan je altijd goed!
    Uit eigen ervaring: "het bedrijfsleven in" (zoals je het zelf noemt) kan altijd nog; da's niet zo moeilijk.
    Kwestie van een goed idee hebben, de juiste mensen vinden en op je centen letten... kan iedereen.
    Nou ja, misschien overdreven, maar als je ontdekt dat je talenten hebt die weinig mensen hebben, zou je er iets mee kunnen doen.
    Daarom zijn Amerikanen ook zo gek op mensen zoals jij (dus met talenten!).
    Want vergeet niet: de beste sporters, acteurs, musicanten maar ook managers komen (helaas) vaak uit Amerika. Dat maakt ze ook zo opportunistisch en soms onuitstaanbaar.

    Maar goed, hoe dan ook: geniet van je talenten en vooral ook van de mooie dingen die je kunt doen in dat bizare land.

    Trouwens, moesten we samen niet eens een leuk idee uitwerken om rijk te gaan worden?
    Talent en ervaring...mmm... dat moet toch werken?

    Groetjes,
    Michel

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigde Staten, Montverde

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

05 Juni 2008

Home is where your heart is

23 Mei 2008

Wiet en Nerds

13 Mei 2008

Gala en AP’s!

04 Mei 2008

Een nieuwe passie!

28 April 2008

Drukke Tijden
Tom

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 380
Totaal aantal bezoekers 62985

Voorgaande reizen:

18 Augustus 2007 - 04 Juni 2008

Mijn eerste reis

Landen bezocht: